top of page

אפל מתסכלים אותי

וואו! אז אפל סוף סוף שחררו לאוויר העולם את אייפון 11, טלפון שיש לו שלוש עדשות, איזו חדשנות, איזו קידמה! נכון? טעות גדולה בידכם!

כבר דיברתי בעבר על הבעיה הגדולה שלי עם אפל, אך נראה שטים קוק (מנכ"ל אפל) החליט לעשות את זה שוב, אז אין שום סיבה שגם אני לא.

אבל לפני שניגש ישר אל הבעיה, אקח אתכם 12 שנים אחורה, איי שם, בקיץ 2007, קליפורניה, שם הוצג לעולם לראשונה טלפון אלחוטי עם מסך מגע (מולטי טאץ'), הסמארטפון הראשון.

אפל עמדה בראשה של מהפכה בעולם הטכנולוגיה ומשם הפופולריות שלהם רק גברה, במקביל לכך ניסו חברות מתחרות להוציא גם הן סמארטפונים, אך התוצאה הייתה (סליחה על הביטוי) פח, כל כך שברירי ועבה, כל כך פיקסלי ונראה כל כך זול, הציבור השווה לפי דרכיו וקבע, אייפון יותר טוב,

מה שהיה נכון עד לפני פחות או יותר 5 שנים.

כבר אז, אפל העמידה סימן שאלה גדול בפני אנשים רבים אשר רצו להנות מהטכנולוגיה המדהימה הזו, אך לא יכלו להרשות לעצמם עקב מחירים אסטרונומים! אפל עד לשנת 2015 אכן עמדה בראש הפיתוח הטכנולוגי במכשירים סלולריים, מה שגרם לעומדים בראש החברה "לנוח על זרי הדפנה", שום דגם חדש של אייפון לא היווה שינוי מדהים לקודמו, אפל היו ראשונים בפיתוח והם הרגישו בנוח עם זה ועם המחיר בהתאם.

במקביל, חברות כמו סמסונג, וואווי, אל-ג'י, שיאומי, נוקיה, סוני ועוד רבות שחררו גרסאות משלהן כתשובה לאייפונים היקרים, והמחירים לעומת המתחרה הגדולה אפל היו נמוכים ביותר מחצי מהסכום שהוצע על מכשיר אייפון,

אף על פי הפסד בניסיון להעמיד מוצר מוצלח מספיק כדי להתחרות באייפון והפופולריות הנמוכה אלו דווקא היוו כתמריץ להמשיך ולנסות עוד, ולהוסיף ולשנות עוד.

פיתוח מכשירי האנדרואיד התקדם מאוד, החל בצ'יפים, במסך, במגע, בעובי, במצלמה, בסוללה, במערכת וכל היוצא בזה, מכשירי האנדרואיד בהשוואה למכשירי האייפון של אפל אשכרה הגיעו למקום מעולה כדי סוף סוף להתחרות בענקית אפל.

ענקית האייפונים התעוררה מאוחר מידיי, ומה יצא מזה? רק ניסיון עקום להשתוות לטלפונים שיש היום,

החל מהורדת כפתור טביעת האצבע לחלוטין ועד לנוטץ' הענק שטובע בתוך המסך ומסתיר שטח עצום ומבוזבז בשביל טכנולוגיה שבאירוע ההכרזה שלו כשלה.


אייפון החלו לצנוח במכירות וסמסונג ועוד חברה סינית בשם וואווי הגיעו לראש סקריי הפופולריות, הם הציעו סוללה יותר חזקה, מסכים גדולים יותר, חדים יותר, מעבדים חזקים יותר, מבנה דק ואיכותי, עם אפשרות אמיתית לעצב את הממשק בכל דרך בה תבחרו, וגם מה שמגיע מגיע מדהים כמו שהוא, מצלמות עם שלוש וארבע עדשות שמגיעות אפילו ל 100+ מגה פיקסל במכירים של עד 4000 ש"ח במקסימום, כשאייפון 11 (הדגם הפשוט) מגיע לסכום של 4000 ש"ח ובעוד שהוא לא כולל שלוש עדשות, בשביל שלוש עדשות אתם תצטרכו לקפוץ לסכום של כ 5000 ש"ח והסכומים רק עולים.

חשוב לומר, מכשירי האייפון עדיין מכשירים טובים מאוד, אבל מהטופ הם ירדו מזמן.

הנקודה היא - האם הצרכן מוכן לשלם כפול על מכשיר בייסיק, כשהוא יכול לשלם חצי מזה על

מכשיר טוב יותר.

Kommentit


bottom of page